GLOBAL Technologies | Telecom & infrastructures IT consulting | European Operational Support

 

With his experience , BusinessLine shares his knowledge and expertise with your teams for the best implementation of BL 2016 .

We offer a comprehensive range of training courses designed to help you fully exploit the potential of BL 2016 and become fully autonomous with your new helpdesk platform.

BusinessLine is accredited as a training center . Sessions can take place in our premises or in your office , but also in eLearning . Your maturity level and your use of BL2016 will evolve over time. Throughout the life of the product , we remain available for any further need for support of your teams for the definition or by setting developments.

Formation

  • Créer son catalogue de service

    Public : Tous
    Une introduction à la création du catalogue de services
    • Introduction à ITIL
    • Pacakger son offre de services
    • Comment créer son catalogue de services
    • Comment communiquer sur son offre de services
       
    Une bonne entrée en matière dans le monde ITIL
  • Définir ses processus métiers

    Public : Tous
    Au sein de tous les départements de l'entreprise, définir et représenter ses processus métiers.

    • Etat de l'art sur la modélisation des workflows
    • Optimisation des processus
    • Identifier les actions et les liens au sein de processus
    • Améliorer sa communication au sein du processus

     

    Fiabilisez vos actions au quotidien
  • Challenger sa qualité de service

    Public : Tous
    Offrir à son management des indicateurs clairs sur ses activités, et permettre ainsi une prise de décision éclairée

    • Définir ses indicateurs qualité et ses engagements de services
    • Mesurer et restituer ses résultats
    • Pistes d'amélioration de la qualité de résolution (auto-résolution, base de connaissances, formation)

     

    Maîtrisez vos indicateurs